Ενα απλό, έγχρωμο σύστημα για την επισήμανση των τροφίμων σε μια καφετέρια, σε ένα εστιατόριο, στο σούπερ μάρκετ φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στη διατροφή, καθώς έχει επιρροή στην προσοχή του πελάτη αναφορικά με την επιλογή τροφίμων μαζί με την ενθάρρυνση για αγορά των πιο υγιών τροφών. Στην έκθεσή τους στο τεύχος Οκτωβρίου της «Προληπτικής Ιατρικής» στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης (MGH), ερευνητές περιγράφουν απαντήσεις πελατών σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν πριν και μετά την εφαρμογή, το 2010, ενός συστήματος που χρησιμοποιεί πράσινο, κίτρινο ή κόκκινο «φανάρι-ετικέτα» σύμφωνα με τη διατροφική ποιότητα των φαγητών.
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι απλό, μια και υπάρχει χρωματική κωδικοποίηση κάθε στοιχείου που πωλείται. Πράσινο χρώμα για τα πιο υγιή στοιχεία, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και το άπαχο κρέας, κίτρινο για λιγότερο υγιή στοιχεία και κόκκινο για εκείνα με ελάχιστη ή καμία θρεπτική αξία. Η σήμανση ενθάρρυνε τη συχνή αγορά των πράσινων αντικειμένων, λιγότερο συχνή για τα κίτρινα και αποθάρρυνε την αγορά κόκκινων αντικειμένων.
Στη συγκεκριμένη μελέτη οι ταμειακές μηχανές είχαν προγραμματιστεί για την καταγραφή κάθε στοιχείου που αγόραζε ο κόσμος για τρεις μήνες. Οι συντονιστές της έρευνας πλησίασαν πελάτες που είχαν κάνει αγορές και τους ζήτησαν να απαντήσουν εάν είχαν παρατηρήσει οποιαδήποτε διατροφική πληροφορία στην καφετέρια ή στις ετικέτες των τροφίμων. Μετά την εισαγωγή των ετικετών με χρωματικό κώδικα, οι ερωτηθέντες ρωτήθηκαν επίσης αν είχαν παρατηρήσει τις ετικέτες και αν οι ετικέτες επηρέασαν τις αγορές τους.
Ενώ το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η υγιεινή διατροφή ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στις επιλογές του κατά την έναρξη της έρευνας, το 61% το έκανε μετά την επέμβαση με τις ετικέτες. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι κοίταξαν διαθέσιμες διατροφικές πληροφορίες πριν από την αγορά αυξήθηκε από 15% έως 33%, αν και δεν υπήρξε σημαντική διαφορά στο ποσοστό εκείνων που αναφέρουν ότι συνήθως ή πάντα επιλέγουν υγιεινές τροφές. Πολλοί ήταν οι ερωτηθέντες που ανέφεραν ότι παρατηρώντας τις νέες ετικέτες αγόρασαν ένα μεγαλύτερο ποσοστό των πράσινων αντικειμένων και λιγότερα κόκκινα αντικείμενα.
Αν και τα αποτελέσματα δεν μπορούν να δώσουν συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με διατροφικές γνώσεις των πελατών, ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν ότι η υγεία και η διατροφή είναι σημαντικοί παράγοντες στην απόφασή τους όταν οι ετικέτες ήταν στη θέση τους, ενώ εκείνοι που παρατήρησαν τις ετικέτες ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν υγιεινά προϊόντα.